Proiectul Signes@Sens – Învăţarea limbii franceze prin intermediul biologiei, utilizând imagini şi semne

Să învăţăm limba franceză prin ultilizarea semnelor şi imaginilor.

Liceul “Nichita Stănescu” a marcat 50 de ani de existenţă (1958-2008) prin câştigarea titulaturii de “Şcoală europeană” în luna aprilie 2008, care evidenţiază, printre altele, implicarea liceului în derularea proiectelor europene.

În acest context, liceul a fost gazdă, în perioada 10-12 octombrie 2008, pentru 19 participanţi, reprezentând instituţii din 5 ţări partenere: Belgia, Franţa, Portugalia, Polonia, Turcia şi reprezentanţi ai Universităţii Bucureşti, reuniţi în cadrul proiectului „Signes et Sens”, iniţiat de INFOREF Belgia, în programul LLLP, susţinut de Comisia Europeană.

Pornind de la ideea că există o reală problemă în înţelegerea lecturii, atât în ţările europene cât şi în lume, proiectul urmăreşte îmbunătăţirea învăţării şi comunicării în limba franceză prin utilizarea semnelor şi imaginilor, în contextul învăţării diversificate. Acest lucru este posibil deoarece strategiile, care pot să facă lectura eficientă, orientând-o spre căutarea sensului, sunt fundamental identice, oricare ar fi limba folosită, adică «semnele«, cărora ne străduim să le descoperim sensul.

Catedra de biologie s-a implicat în acest proiect (alături de alţi profesori din liceu) în sensul îmbunătăţirii învăţării şi comunicării în limba franceză prin utilizarea imaginilor în predarea lecţiilor de biologie vegetală, animală şi umană.